maandag 27 mei 2013

Nu niet meer zo druk en dan?!

Zo heb je het een tijd heel erg druk met graveren en zo in eens is het weer heel erg rustig en wat doe je dan?! Dan blijf je creatief bezig zijn want zo ben ik nou eenmaal, ik hou echt van dingen maken die je kunt gebruiken. Eerst wou ik het eerst niet op mijn blog plaatsen maar ik dacht waarom ook niet!? Misschien zijn er wel mensen die dit leuk vinden.

Afgelopen tijd ben ik dus minder bezig geweest met graveren en lekker wezen haken, naaien en een begin gemaakt met kruissteek. Ik wou kruissteek borduren al heel lang eens proberen maar het is niet helemaal mijn ding, it takes forever om iets af te krijgen en zoveel geduld heb ik niet, ik maak mijn boeken legger nog af ergens dit jaar hoop ik en ben bang dat het daar bij zal blijven.

Na dat ik het nijpaardje van mijn zoontje af had ben ik begonnen met met een giraf voor mijn dochter natuurlijk moest die helemaal roze worden dus zo gezegd zo gedaan. Hier leek het meer op een varken als op een giraf.




Stippie ja dat is de naam die mijn dochter hem heeft gegeven (toen hij nog geen stippen had ) moest ook al meteen mee naar bed, naar buiten en natuurlijk mee boodschappen doen dus ook deze haak creatie was weer een grote hit!

Op naar de volgende creatie. Mijn dochter is echt SUPER iel gebouwd. Broeken kopen is een mega ramp, jurkjes gaat wel maar zijn of te breed of aan de korte kant dus ik had bedacht dat het maar gewoon tijd werd dat ik zelf haar jurkjes en rokjes ga maken en dat we de broeken maar ff laten voor wat het is. Mevrouwtje wil toch het liefst een jurk of een rok aan dus die keuze is dan makkelijk gemaakt.
Ze had in de kast een heel leuk model jurkje liggen maatje 98 breedte van het lijfje is perfect maar mag wel een paar cm langen en het rok deel van de jurk mocht ook wel een stuk langer zodat hij mooi zit. Na een ochtendje gebrainstormd te hebben was ik er uit hoe ik het patroon ging maken en hoe ik de jurk in elkaar moest zetten dus stofje en rits uitgezocht en voilĂ  na een avond en een ochtend bezig te zijn geweest hadden we een jurkje. Ze wou hem eigenlijk die ochtend naar school aan maar hij was nog niet helemaal af dus die ochtend hard bezig geweest zodat de hem die middag naar school aan kon.



Ze is er zo blij mee alleen om die reden al ga ik er nog een stel maken.












1 opmerking:

  1. Hoi! Wat leuk! Je bent heel erg crea geweest! Jurkje ziet er echt super uit! Heerlijk als de kinderen er van genieten!

    xx Diana

    BeantwoordenVerwijderen